Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny

Właśnie wróciłem z konferencji prasowej podsumowującej trzecią edycję akcji “Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”.

O akcji i planach opowiadają Minister Sportu i Turystyki Witold Bańka (górne) oraz Prezes POT Robert Andrzejczyk (dolne)

Co to takiego “Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”?

To inicjatywa Polskiej Organizacji Turystycznej i Ministerstwa Sportu i Turystyki mająca promować Polskę dzięki bardziej dostępnej cenowo oferty z jednoczesnym przedłużeniem sezonu turystycznego. Akcja jest prosta. Zapraszamy w dwa weekendy w ciągu roku turystów oferując usługi tańsze o 50%. Gdzie tu biznes dla np. hotelu oddawać noclegi za pół ceny? Wszystko wyjaśnia się jeżeli popatrzymy na daty. Wczesna wiosna i jesień to niski sezon turystyczny. W wielu miejscach te przysłowiowe noclegi to zaledwie 20 do maksimum 30% zapełnienia hotelu. W weekendy, kiedy jest akcja to w obiektach jej partnerów tzw. obłożenie jest w 100%.

Opłaca się więc obu stronom. Partnerom akcji oferującym usługi za pół ceny ponieważ mają wypełnione obiekty w 100% (poza sezonem!) i oczywiście turystom, którzy mogą sporo zaoszczędzić pieniędzy, które i tak są często wydawane na miejscu, na dodatkowe atrakcje, na które wielu osób po prostu by było nie stać.

Bardzo ważne jest to, że oferta promocyjna to nie tylko noclegi. Często są to też inne atrakcje turystyczne i jednostki kultury takie jak muzea ale też restauracje. W większości oferta 50% nie jest limitowana. To nie 5 miejsc na 300 dostępnych ale limitem jest pojemność obiektu.

Żywe Muzeum Piernika w Toruniu brało udział we wszystkich edycjach akcji.

Aby przekonać potencjalnych partnerów, którzy jeszcze się nie włączyli do akcji warto przytoczyć informację, że podczas akcji sektor turystyczny został zasilony kwotą 8 mln złotych, która by nie wpłynęła gdyby nie weekend za pół ceny! Tak więc o żadnych stratach mówić nie można z punktu widzenia partnerów akcji ale wyłącznie o zyskach. Zyskiem niewymiernym jest również aktywizacja społeczeństwa. Oderwanie od telewizji i komputera na rzecz poznawania piękna Polski jest niezwykle ważne i trudno to przecenić.

Trochę statystyki

Jesienią roku 2017 była trzecia edycja akcji i z edycji na edycję jest tendencja wzrostowa. W roku 2017 jesienią turyści mogli znaleźć ofertę tańszą o 50% u 554 partnerów akcji. Z promocyjnych weekendów skorzystało już 250 tysięcy turystów. Co ważne, prawie 90% turystów deklaruje, że wezmą udział w kolejnych edycjach!

Co w roku 2018?

W roku 2018 będą tradycyjnie dwie edycje. Wiosenna to 9-11 marca, widać, że się szykuje przedłużony Dzień Kobiet. Jesienna to 5-7 października co jest idealną datą bo dzień jeszcze długi i ciepło, a już minęło zamieszanie związane z rozpoczęciem szkoły.  Idealny moment na tańszy rodzinny wyjazd! Jeżeli tendencja wzrostowa się utrzyma to atrakcji za pół ceny będzie znowu znacznie więcej.

Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny w roku 2018

Informacje o samej akcji oraz partnerach można uzyskać na stronie www.polskazobaczwiecej.pl. Tam jest mapa oraz wyszukiwarka. Ta strona przekierowuje na odpowiednie strony partnerów akcji gdzie można dokonać rezerwacji usług.

Polska Organizacja Turystyczna dba o nagłośnienie akcji w mediach ogólnopolskich (m.in. spoty telewizyjne) oraz w mediach dostępnych na dworcach i pociągach, a i my będziemy o tych weekendach przypominać.

Warto szybko rezerwować np. miejsca noclegowe jak tylko partnerzy ogłoszą taką możliwość ponieważ jak wspomniałem w najbardziej atrakcyjnych miejscach noclegi są wykupywane w 100%.

Krzysztof Kobus


(c) Portal Małego Podróżnika

Share