POLSKAWędrówki po PL

Wędrówki po Polsce – Wielka Majówka’12 – Pomorze

Nasza Majówka 2012 zaczęła się w Gdańsku.  Kwatera u Prawdziwego Żywego Podróżnika (PŻP) Michała Kochańczyka, pokaz z Namibii w najbardziej kultowym miejscu czyli w ZEJMANIE! Ale się dzieje!

Wyprawy Małego Podróżnika - www.malypodroznik.pl

W Zejmanie – to kultowe miejsce w Gdańsku. Kiedyś wjazd tylko za poleceniem teraz możecie odwiedzić to niezwykłe miejsce bez zbytnich ceregieli. To taka tawerna żeglarska z przesłaniem. Miejsce, które trzeba kochać i dopieszczać bo gdyby Zejmana w tym miejscu nie było i w tej formie to równie dobrze można Neptuna zdemontować i utopić – ta sama strata dla Gdańska…

PS. Od 2015 roku ZEJMAN jest w nowym miejscu!

My mieliśmy zaszczyt pokazania tu naszej Namibii,
a później muza na żywo, Amberek i się dzieje…

Wyprawy Małego Podróżnika - www.malypodroznik.pl

A ponieważ nasi mali podróżnicy niedługo powinni się położyć spać
pokazujemy im magicznie kolorowy stary Gdańsk i…

…Michał nie byłby sobą gdyby nie zaprosił nas do niezwykle ładnego tramwaju wypełnionego pięknymi dziewczętami…

A bohaterowie są zmęczeni… Zasną w 15 sekund…

Wyprawy Małego Podróżnika - www.malypodroznik.pl Wyprawy Małego Podróżnika - malypodroznik.pl

W Gdańsku odwiedzamy również Konsula Honorowego Etiopii w Polsce.
Sympatyczne spotkanie bo przecież my jako samozwańczy attache kulturalni Etiopii w Polsce (patrz: www.travelphoto.pl/etiopia) musimy i chcemy współpracować! Na zdjęciu z prawej dr Roman Rojek w konsulacie.

Wyprawy Małego Podróżnika - www.malypodroznik.pl

Bardzo miły czas spędziliśmy pod Klifem Orłowskim. Piękne miejsce, chłopcy szczęśliwi bo piasek, kamienie, woda,zwalone drzewa do wspinaczki… cudowne miejsce!!! Namiot niezbędny bo lodowaty wiaterek…

Z Gdańska przez Wejherowo jedziemy do Smołdzińskiego Lasu. Tu mamy pierwszego dnia odczuwalną temperaturę 5 stopni! Ale mamy słońce i wiatr więc uruchamiamy latawce!

Kolejny dzień zaczął się słoneczkiem ale dlaczego powietrze ma temperaturę lutego w maju to nie rozumiemy…Podejmujemy heroiczną próbę wyjścia na plażę. Eksplorujemy rejon Czołpina. Jest przepięknie! Mimo wody o temperaturze zabijającejpasażerów Titanica chłopcy szaleli po falach. Ale najlepsze to były wykopaliska na plaży, gra w piłkę, itd…

Wyprawy Małego Podróżnika - www.malypodroznik.pl

Śniadanko przed naszym domkiem.

Wyprawa na plażę.

To zdjęcie dedykuję Markowi Kamińskiemu… 😉

Wyprawy Małego Podróżnika - www.malypodroznik.pl

Ruszamy w kierunku latarni w Czołpinie.

Wyprawy Małego Podróżnika - malypodroznik.pl Wyprawy Małego Podróżnika - malypodroznik.pl

No i nasz główny cel – latarnia morska w Czołpinie! Niestety zamknięta… 🙁 Kiedy byli porządni latarnicy, a nie nieporządni urzędnicy udający latarników latarnia była otwarta dla turystów.Teraz w dole straszy ruina domu latarnika będąca odzwierciedleniem stanu urzędu, który nie udostępnił latarni na majówkę. Promocję regionu i zadowolenie turystów mają za nic… Bardzo nie ładnie!

1 maja 2012

Dziś mimo przenikliwego zimna wyprawa na ruchome wydmy. Wieje jak w tunelu aerodynamicznym ale tam wieje cieplej… Jest cudnie tylko drzewa umierają stojąc…. dla kadru… A rok temu… Polecamy 1 Maja w Remedios na KUBIE… – patrz menu świat…

2 maja 2012

Czarne Wesele w Skansenie w Klukach

Dziś wizyta w skansenie w Klukach. Czarne Wesele i mnóstwo atrakcji. Przez czas jakiś zastępuję Pana Mariana przy produkcji klumpów dla koni Słowińców ale… koni brak… Klumpy kupują turyści, a ja w końcu wracam do fotografowania chociaż przygoda z drewnem i dłutem była miła…

Ale, ale,… 400 m przed Klukami jest piękny cmentarz Słowińców. O poranku mamy piękne słoneczko…

Słowińcy czekają na turystów, a my zwiedzamy poszczególne obiekty skansenu…

Najpierw trzeba napompować wody, później mamy możliwość zrobienia prania w super pralce…. i WIZIR niepotrzebny…

Doczekaliśmy się wreszcie wyjęcia chleba z pieca…

3 maja 2012
Dzień kondycyjny. Mamy nic nie robić czyli pakujemy rowerki i jedziemy na plażę pod latarnię w Czołpinie. Wczoraj odzyskaliśmy ze “Spokojnego Rancha” w Smołdzińskim Lesie naszą przyjaciółkę z córką, która nie zdzierżyła chamstwa i arogancji właściciela tego “spokoju” i zmieniła kwaterę w trybie natychmiastowym (gorąco odradzamy to miejsce!). Chłopcy szaleją rowerami na drodze do plaży. Później plażujemy, wracamy na kwaterkę, obiadujemy i produkujemy broń. Broń jest szczególna bo są to dzidy z kamiennymi grotami i kamienne siekiery. Chłopcy przeszczęśliwi!
I to by było na tyle. Pogoda była piękna. Temperatura odczuwalna 5 stopni. Ale było wspaniale!

Polecamy noclegi w Smołdzińskim Lesie: Domki „U Janusza” – www.smoldzinskilas.com.pl