Miejsca PLPOLSKAWędrówki po PL

Beskid Niski – trasy rowerowe wokół Domu na Łąkach – CZERTYŻNE

Dom na Łąkach to jedno z kultowych gospodarstw agroturystycznych położone pod Lackową między Banicą i Izbami.

Dom na Łąkach

Jedną z najciekawszych aktywności jest jazda rowerami. Jeżeli dobrze opracowuje trasę to naprawdę na koniec można mieć nagrodę w postaci dłuuuuugich zjazdów bez pedałowania!

Uwaga! Zawsze jeździmy w kasku na głowie! Zawsze!

Oto nasze propozycje tras rowerowych. Nie jesteśmy wytrawnymi rowerzystami więc podajemy Wam nasze subiektywne odczucie trudności trasy.

Dom na Łąkach – Izby – Czertyżne – Ropki – Lipki – Izby – Dom na Łąkach

Atrakcje: jazda początkowo wzdłuż potoku, sporo miejsc piknikowych, brody, dawny cmentarz w Czertyżnem, widoki.

Trudność trasy: średnio trudna (najlepiej nie po deszczu). Zjazd przez Lipki szalony, sporo kamieni na drodze. Koniecznie opony muszą być napompowane wg. wskazań na nich bo inaczej dziury murowane.

Zaplecze turystyczne: brak

Mapa trasy
Mapa trasy w podziale na etapy z profilem

Zaczynamy jazdę kierując się z Domu na Łąkach w prawo ku Izbom. Początkowo podjazd i za chwilę ostry zjazd do Izb. Uwaga! Nie rozpędzamy się przed wjazdem na most!

Za mostem # skręcamy w lewo. Jedziemy przez ostatnie domy wsi Izby.

Rowerami na Czertyżne!

Ciekawe miejsce to most na Białej. Kiedy popatrzymy pod prąd to widać mały wodospad. Nie rozpędzamy się bo za chwilę skręcamy w prawo. Miejsce charakterystyczne bo musimy przejechać przez szeroki bród na Białej (uwaga na duże kamienie) i wjechać drogą wzdłuż potoku z prawej (dopływ Białej).

Bród na Białej po skręcie w drogę na Czertyżne.

Po krótkim podjeździe jedziemy pod górę ale bardzo łagodnie. Dojeżdżamy do wybitnej krzyżówki gdzie drogi prowadzą w każdą stronę. My wybieramy górną w prawo i za chwilę zatrzymujemy się by zwiedzić dawny cmentarz. Dalej droga prowadzi przez teren nieistniejącej wsi.

Jazda przez teren dawnej wsi

Cały czas powoli pod górę.

Wreszcie przełęcz i spojrzenie na dolinę wsi Ropki. Zjazd w dół. Mijamy pierwszą drogę wyraźną w prawo, ponieważ prowadzi do stadniny, na drugim skrzyżowaniu skręcamy w prawo. Tu będzie ostro pod górę. Serpentynki i wreszcie przełęcz. Stąd aż do drogi do Izb szalony zjazd tylko trzeba uważać bo droga ma dużo luźnych i ostrych  kamieni. Nie rozpędzajcie się!

Szalony zjazd przez Lipki

Kiedy dojedziecie do asfaltu to w lewo do Izb i na początku wsi w prawo przez most na Białej, którym już jechaliście. Tu krótki podjazd na przełęcz i zjazd do Domu na Łąkach.