POLSKAWędrówki po PL

Wędrówki po Polsce – MENU GŁÓWNE

WĘDRÓWKI PO POLSCE

Blogi z naszych dłuższych wyjazdów w ciekawe zakątki naszego Kraju.
{
pojedyncze Miejsca Ciekawe i Niezwykłe w Polsce opisujemy tutaj!}

TUCHOLA i okolice – na Borowiackich Szlakach

Rodzinny wypad w Bory Tucholskie tak bogaty w atrakcje, że aż nam trudno uwierzyć, że aż tyle ciekawych rzeczy się tam działo!

WIELOKULTUROWY NURT BUGU

(z serii: Odkryj swój EDEN w Polsce)

Od Trójstyku Granic pod Orchówkiem przed Włodawę, Sławatycze, Janów Podlaski po Niemirów i Mielnik….

Kraina DOLNEGO BUGU!

Szybki wypad do tego mało znanego rejonu. Bug rozlewa się szeroko, wyspy, piaszczyste łachy, skansen, kościoły i pałace,….

swietokrzyskie_blog_WWW
ŚWIĘTOKRZYSKIE!

Po latach wracamy w Świętokrzyskie! Ale się zmieniło, ile nowych atrakcji! Odwiedzamy m.in.  GEOPARK, OCEANIKĘ, Sabat Krajno, CN Leonardo da Vinci, Ponidzie, … Czytajcie i planujcie wyjazd bo naprawdę warto!
Uwaga! Wracamy przez Rudnik nad Sanem i Janów Lubelski z ZOOMem NATURY!

wyrozniający_glowny_W
Pętla Żuławska (tydzień na barce)

Przez tydzień pływamy jachtem motorowym (potocznie barką) po Pętli Żuławskiej! Genialna przygoda! Jeden z najciekawszych wyjazdów w Polskę na przestrzeni lat! Przeczytajcie bo to też coś dla Was! Uwaga! Na pływanie barką nie trzeba mieć uprawnień, a relacji macie locję Pętli Żuławskiej!

W1_Ania_szkielka_TP00786
Wielka Majówka Darłowo – Chłopy – Szczecin

Odwiedzamy nasze ulubione miejsca Darłowo, mieszkamy w Chłopach i na koniec jedziemy na Piknik nad Odrą do Szczecina gdzie m.in. … No ale przeczytajcie dalej…

W_d1_aktywnosci1
Wielkanoc nad Biebrzą w Zagrodzie Kuwasy

Na Wielkanoc wybraliśmy się do Zagrody Kuwasy na Podlasie nad Biebrzę. Było wspaniale, a co się działo przeczytajcie sami!

Złote Ferie
Złote Ferie w Złotym Stoku

Tym razem odwiedzamy Dolny Śląsk. Kopalnia Złota w Złotym Stoku to nasza baza, a odwiedzamy również Nową Rudę, Kamieniec Ząbkowicki, Ząbkowice, Trójmorski Wierch, Ziębice, Żelazno, Ścibórz, Paczków, i…. wiele innych niezwykle ciekawych miejsc!

W_Biebrza
Szukamy zimy i Nowego Roku nad Biebrzą i Podlasiu

Krótki wyjazd do Zagrody Kuwasy, i Białegostoku. Odwiedzamy mnóstwo miejsc m.in. Kopytkowo, Wiznę, Osowiec, Tykocin, Kiermusy, Pentowo, Choroszcz, Narwiański Park Narodowy. Działo się!

W_wielkopolska15
Poznań i okolice – wybrane atrakcje

Do Wielkopolski przyciągnęły nas Targi Turystyczne TOUR SALON. Oczywiście nie bylibyśmy sobą gdybyśmy nie odwiedzili kilku miejsc, których jeszcze nie widzieliśmy.

W_maj2015
Pomorze Środkowe – Wielka Majówka 2015

Nasz wyjazd miał trzy etapy. Zaczęliśmy od Darłowa i… Bornholmu (ale to Dania! – dziwne, ale w relacji wszystko się wyjaśni), później pojechaliśmy eksplorować okolice Rewala i dalej wróciliśmy w pobliże Darłowa swoją bazę lokując w Chłopach.

W_b1_WWW
Bieszczady – zima jak nie zima… (Szkice bieszczadzkie)

Pierwszego dnia zdobywamy Otryt. Miejsce qltowe!
Szlak piękny ale… jest luty, już osiemnasty i…
nie ma śniegu. Temperatura jakieś 10 stopni…

PL_Podkarpacie_DH
Karpacki Szlak Domów i Ogrodów Historycznych

Tym razem relacja z cyklu „Tata na zwiadach”. Dziennikarski wyjazd na Podkarpacie… Ale się pozmieniało! Ileż atrakcji!

W_bory9
BORY TUCHOLSKIE – tata na zwiadach…

Relacja z cyklu „Tata na zwiadach”. Nareszcie dotarłem do moich wyśnionych Borów Tucholskich… To, że nie byłem tu na dłużej męczyło mnie od lat… Marzenie się spełniło i jak było… Przeczytaj!

BNwyprawa_4528_TP_400px
BESKID NISKI SERCU BLISKI

Prawdziwa górska wyrypa. Beskid Niski wybraliśmy na pierwszą, prawdziwą górską wędrówkę z chłopcami.

TP__3598_400px
BESKID NISKI – wokół Domu na Łąkach

Dom na Łąkach to znakomita kwatera ale i miejsce do robienia krótkich wycieczek w okolicę.

BNLackowa_01354_TP_400px
BESKID NISKI – zdobywamy Lackową

Zdobędziemy Lackową z uczestnikami projektu: „Niepełnosprawni w górach – Razem na szczyty”. To projekt realizowany przez grupę wolontariuszy z Wrocławia i okolic oraz Fundację Jaśka Meli Poza Horyzonty.

PRZEMYSL_brama_sanocka_dolna_3561_TP_400px
Miasto, twierdza PRZEMYŚL i okolice

Przemyśl to laureat konkursu EDEN na najlepsze destynacje turystyczne w Europie. Warto go odwiedzić.

cz1_400px
Szklarska Poręba i okolice

Czy jest jakieś miejsce, które spełnia warunki by było w górach, ale nie zadeptane jak Zakopane. Aby było świetne na rodzinny wyjazd bo atrakcji innych niż szusowanie też jest całe mnóstwo i wiele ciekawych rzeczy można się przy okazji dowiedzieć…

Bialowieza_skansen_4375_TP_400px
Białowieża zimą

Białowieża jak Morskie Oko – każdy tu powinien być przynajmniej raz w życiu. Białowieża to również jak Morskie Oko miejsce gdzie praktycznie o każdej porze roku jest ciekawie.

Ja_Wisla_Zawadowskie1_0650_TP
Rejs na Wyspy Zawadowskie z Fundacją „Ja Wisła”

Z oferty rejsów wiślanych wybraliśmy rejs do rezerwatu Wyspy Zawadowskie. Jest to jeden z ciekawszych rejsów bo łączy w sobie i miejskie krajobrazy ale i najcenniejsze przyrodniczo fragmenty rzeki w granicach Warszawy.

majowka 2012
Wielka Majówka’12 – Pomorze

Nasza Majówka 2012 zaczęła się w Gdańsku.  Kwatera u Prawdziwego Żywego Podróżnika (PŻP) Michała Kochańczyka, pokaz z Namibii w najbardziej kultowym miejscu czyli w ZEJMANIE! Ale się dzieje!

Uniejow_termy_1294_TP_400px
Termy UNIEJÓW i okolice

Uniejów ma dar, a raczej dwa dary. Pierwszy dar jest od historii geologicznej Ziemi i są to wody geotermalne. A drugi? To ludzie, którzy postanowili wyrwać Uniejów z marazmu i zrobić z sennej mieściny jedno z najbardziej atrakcyjnych miejsc na Mazowszu – oczywiście dzięki termom.

Liwiec_9134_TP_400px
Spływ kajakowy rzeką LIWIEC (Mazowsze)

Spływy kajakowe to domena innych regionów kraju niż Mazowsze. Tu rzeki są hmmm… średnio czyste. Ale może znajdziemy jakiś wyjątek…

TP01364_6505_TP_400px
Warmia i Pomorze zimą

Zima stulecia pozwoliła nam przypiąć narty biegowe na Warmii, docenić piękno zimy w Trójmieście i na Żuławach!

csz2a_4441_TP_400px
Zlot rodzin Couchsurfing’owych – Góry Sowie

Zlot rodzin Couchsurfing’owych odbył się w Rzeczce w Górach Sowich, mamy oczywiście silną reprezentację Polski…

omulew09_1562_TP_400px
Spływ kajakowy rzeką OMULEW (Warmia)

Po lipcowej wyprawie tratwą po Biebrzy chłopcy domagają się znowu wody. Wreszcie mamy ciepłe dni więc czas na odkrywanie nowych terenów.

tratwa09_1230_TP_400px
Tratwą po Biebrzy (Podlasie)

Dolina Biebrzy w połowie lipca wypełniona wodą jak za dobrej, obfitej w wodę wiosny. Droga od Dolistowa zalana, na łąkach stoi woda. Świetny czas na wypad tutaj i spływ tratwą.

dzien7 Wigry 0902
Zimą nad Wigry (Podlasie – Suwalszczyzna)

Przez Gołdap przejechaliśmy w okolice Bań Mazurskich skąd odwiedzaliśmy Republikę Ściborską i objechaliśmy wszystkie atrakcje wokół jez. Mamry. Jadąc do następnej mazurskiej bazy pod Mikołajkami w Kadzidłowie zobaczyliśmy jeszcze jez. Dargin, Dobskie od zachodu. Z Kadzidłowa odwiedzaliśmy Galindię, Krutyń, Wojnowo i okolice.

maz0807_sp_3842_400px
Spływ Krutynią i okolice (Mazury)

Do spławiania dzieci najlepsza jest Krutynia. Leniwie płynąca rzeka o płytkiej, ciepłej i cudownie czystej wodzie to jest idealne miejsce aby takie zbóje jak Michał i Staś nabrały do wody szacunku nie wynosząc jednocześnie jakiejś traumy i mając sporo zabawy.

rom021_400px
Tabor Pamięci Romów (okol. Tarnowa)

Romowie to ludzie wolni, a wolni to szczęśliwi, a szczęśliwi to znaczy, że szczęście swoje manifestują tańcem i muzyką. I tak to płyną taborowe dni… Ale Pamięć w wielu miejscach to też zaduma, modlitwa i wspominanie…

biebrza0706a_1030_400px
Boże Ciało nad Biebrzą (Podlasie)

Weekend z Bożym Ciałem rodzice chcieli spędzić tak, aby nam sprawić jak najwięcej radości a sami chcieli trochę odpocząć. Ponieważ nad morze jeszcze za zimno więc wybór padł na Biebrzę.

Zalipie0705_2137_400px
Tarnów i okolice oraz Beskid Niski (Małopolska)

Rodzice wymyślili, że noc muzeów spędzimy w Tarnowie w Muzeum Etnograficznym, które jest jedynym w Polsce muzeum w całości poświęconym historii polskich Romów zwanych potocznie Cyganami. Noc muzealna była super bo płonęło ognisko i mogliśmy przy nim siedzieć palić patyki, piec kiełbaski. Grała kapela i były inne dzieci.

maj07w_9043_400px
Podlasko – Pomorska Wielka Majówka (Podlasie, Pomorze Środkowe, Kujawy)

Wielka Majówka w 2007 roku zostanie zapamiętana przez wszystkich jako „polarny weekend”. Temperatura w wielu regionach Polski spadła w nocy nawet do -4 stopni.

stas1_9557
Pierwsza wyprawa Stasia (Bieszczady, Pieniny, Pogórze Karpackie, Beskid Niski)

Staś ma już (lub dopiero) 5 tygodni. Piękna złota jesień więc wybieramy się w góry. Odwiedzamy Bieszczady, Beskid Niski, Pieniny i Pogórze Karpackie.

m0610_1143_400px
Pierwsza wspólna wyprawa Michałka i Stasia (Bieszczady, Pieniny, Ojcowski PN,…)

Moja kolejna wyprawa ale pierwsza wspólnie z braciszkiem. Ponieważ Staś ma miesiąc więc nie pogadam z nim, ani się nie pobawię…
Znajdziecie tu moją relację z podróży, a co Staś widział niech sam opowie w następnym poście.

TP01676_4420_AOKK
Podróże Michałka w pierwszej połowie 2006 roku

Jeździliśmy i robili zdjęcia zwyczajów wielkanocnych w Dolinie Sanu czyli tzw. Turki. Stamtąd pojechaliśmy do Pietrowic Wielkich gdzie zamiast wojska w wielkanoc jest wielka ilość koni i jeźdźców i wszyscy jadą w konnej procesji do pięknego drewnianego kościółka. Z okolic Opola w miarę niedaleko już Sudety….

Mich_zim05_6_3710_400px
Podróże Michałka – zima 2005/6

W tym blogu: Mikołaje w Koniakowie, Beskid Niski (narty biegowe), Sylwester w Domu na Łąkach, Tatry – Rzepiska (narty biegowe), Białowieża – rezerwat ścisły (żubry), Mazowieckie Zapusty,….

Michalek0511_5027_400px
Podróże Michałka – DwaTysiącePięć – Sierpień*Wrzesień*Październik

W tym blogu: Zamek Chudów, Park w Chorzowie, Arkadia Nieborowska, Złota polska jesień, i inne…

Michalek_1148_400px
Podróże Michałka – Na tropach Templariuszy i inne historie (Lubuskie)

W październiku 2005 roku spędziłem kilka dni w Parku Narodowym Ujście Warty. Wspaniałe krajobrazy, mnóstwo pięknych żurawi i gęsi. Okolica też ciekawa bo jeździ się śladami templariuszy i joannitów. Można zwiedzić Kostrzyńskie Pompeje…

Mich_Wiking05_6113_AOKK
Podróże Michałka – Duch Karkonosz i inne historie (Dolny Śląsk)

W tym blogu: Chorzów, Wambierzyce, Kłodzko, Pilichowice, Karkonosze, Wodospad Kamieńczyka, Kowary – park miniatur, i inne…

Michalek013_100_menu
Podróże Michałka – W krainie 1000 jezior i w obozie rycerzy pod Grunwaldem

W tym blogu: Bitwa pod Grunwaldem, Mazury – rejs na Wyspę Kormoranów – jez. Dargin, spływ kajakowy: rzeka Krutynia, Mazury cudne…, Górowo Iławeckie, i inne…

Mich_9658_400px
Podróże Michałka – Krajna, Pałuki, Ziemia Wałecka, Kujawy

Odwiedziłem ciekawe i trochę zapomniane krainy jak Pałuki i Krajnę. Ponadto oceniłem fantastyczną czystość wody jezior Poj. Wałeckiego. Kibicowałem w meczu hokeja na trawie, poznawałem zagadki romańskiej architektury w Strzelnie – działo się! Jak zwykle… 😉

Michalek_5317_AOKK
Podróże Michałka – zapomniane krainy Natangia i Barcja

W czerwcu 2005 dużo czasu spędziłem na Warmii. Piękne zabytki i krajobrazy. Nie nudziłem się ani… ani… A po tym wyjezdzie pojechalem na Wianki do Krakowa. Ale byly super fajerwerki! Rodzice strasznie zajęci ale zdążyli zrobić mi trochę zdjęć.

k5_4789_AOKK
Podróże Michałka – Kermesz w Olchowcu i Boże Ciało w Chochołowie

Tym razem czeka mnie naprawdę długa wyprawa. Dziesięć dni, ale jakie ciekawe! Zwiedzam Tarnów, malowaną wieś Zalipie, w Beskidzie Niskim spotykam się z Łemkami na Kermeszu, w Domu na Łąkach ujeżdżam Watrę, podziwiam krajobrazy Pienin jestem na procesji w Chochołowie i na koniec zwiedzam Cieszyn i okolice (to tak w wielkim skrócie…).

Michalek_6352_AOKK
Podróże Michałka – Suwalszczyzna i nie tylko…

W tym blogu jedziemy na Podlasie i Suwalszczyznę: Biebrzański Park Narodowy
Jeleniewo (Suwalszczyzna), Pływamy po jez. Hańcza, i inne…

Pierwsza wyprawa Michałka

Ocho! Naradzają się i chyba gdzieś pojadę! No wreszcie się zdecydowali bo ma być piękna pogoda i nie będzie mrozu tylko słoneczko i 0 stopni. Pojechaliśmy! Na wyprawie było super.

Na blogu: Małopolska, Kalwaria Zebrzydowska, Szczyrzyc, Pieskowa Skała,…

Zobacz: Miejsca Ciekawe i Niezwykłe (POLSKA)